Hoa Kỳ yêu cầu Trung
Quốc truy quét hàng quân sự giả mạo
http://www.pagewash.com/nph-index.cgi/010110A/uggc:/=2fjjj.ibnarjf.pbz/ivrganzrfr/arjf/hf/puvan-hf-zvyvgnel-cnegf-11-7-11-133406198.ugzyHình: AP
Thượng nghị sĩ John McCain (trái) và Thượng nghị sĩ Carl Levin yêu cầu chính phủ Trung
Quốc truy quét các công ty sản xuất các món phụ tùng quân sự giả mạo
Hai thượng nghị sĩ có thế lực trong Ủy ban Quân vụ Thượng Viện yêu cầu chính phủ Trung
Quốc truy quét các công ty sản xuất các món phụ tùng quân sự giả mạo, họ nói các hàng này gây nguy hại cho an ninh
quốc gia Hoa Kỳ và sinh mạng của người Mỹ.
Thượng nghị sĩ Dân chủ Carl Levin và Thượng nghị sĩ Cộng hòa John McCain nói các bộ phận điện tử nhái này đang được sử dụng trong các máy bay trực thăng và máy bay chở hàng của Hoa Kỳ.
Một cuộc điều tra của Bộ Thương mại Hoa Kỳ cho thấy hơn 70% bộ phận rời giả mạo được truy tầm nguồn gốc là Trung
Quốc, còn lại là Anh và Canada.
Các nhà điều tra cho biết trong hầu hết các trường hợp, các bộ phận điện tử đã qua sử dụng được ngụy trang và bán lại như hàng mới.
Ngoài chuyện yêu cầu Trung
Quốc truy quét hàng nhái, hai nghị sĩ Levin và McCain hối thúc Bộ
Quốc phòng Mỹ thực thi các luật nhằm bảo vệ dây chuyền cung ứng các phụ tùng quân sự.
Ủy ban Quân vụ Thượng Viện tổ chức một cuộc điều trần vào thứ Ba tại Washington về đề tài này.
_______________________________________________________________________________________________________________
http://www.cbsnews.com/8301-201_162-57320949/fake-electronics-becoming-military-danger/ (AP) WASHINGTON - "Sprinkling" sounds like a fairly harmless practice, but in the hands of sophisticated counterfeiters it could deceive a major weapons manufacturer and possibly endanger the lives of U.S. troops.
It is a process of mixing authentic electronic parts with fake ones in hopes that the counterfeits will not be detected when companies test the components for multimillion-dollar missile systems, helicopters and aircraft. It was just one of the brazen steps described Tuesday at a Senate Armed Services Committee hearing examining the national security and economic implications of suspect counterfeit electronics — mostly from China — inundating the Defense Department's supply chain.
"The failure of a single electronic part can leave a soldier, sailor, airman or Marine vulnerable at the worst possible time," said Sen. Carl Levin, a Democrat and chairman of the committee. "A flood of counterfeit electronic parts has made it a lot harder to have confidence that won't happen."
Company executives, a Defense Department official, government investigators and a representative from the semiconductor industry testified before the committee about a "ticking time bomb" of suspect counterfeit electronics ending up in weapons system. They described counterfeiters operating openly in Chinese provinces with Beijing unwilling to crack down on the deception.
Missing from the long list of witnesses at the hours-plus hearing was a representative from China. Levin said the panel wrote the ambassador but he declined to send someone to testify.
The committee's continuing investigation found about 1,800 cases of suspect counterfeit electronics being sold to the Pentagon. The total number of parts in these cases topped 1 million. By the semiconductor industry's estimates, counterfeiting costs $7.5 billion a year in lost revenue and about 11,000 U.S. jobs.
"The Chinese government can stop it," said Sen. John McCain, the top Republican on the panel.
As photos of cardboard and plastic bins of electronic parts on the streets of Chinese cities flashed on large video screens, Thomas Sharpe described visiting electronic component marketplaces in July 2008. Sharpe is the vice president of SMT Corporation, an independent distributor of electronic components.
Sharpe said scrapped electronic parts were washed in rivers or left for the daily monsoon rains, dried on riverbanks and collected in bins, ready for counterfeit processing.
"Counterfeiting performed in Shantou (a Chinese city) was not regarded as IP theft or improper in any way," Sharpe said. "It was seen as a positive `green initiative' for the repurposing of discarded electronic component material."
Responding to the committee investigation and the widespread reports, China's Foreign Ministry said the government "attaches great importance to and has actively promoted cooperation in fighting fake and shoddy goods with competent authorities of other countries and such efforts are well known to all," according to Foreign Ministry spokesman Hong Lei.
Richard J. Hillman, an official with the Government Accountability Office, told the committee that they created a fictitious company to investigate counterfeit parts, purchasing them through the Internet. They were able to buy 13 parts and after analysis of seven found that none was authentic.
The committee investigators found that counterfeit or suspect electronic parts were installed or delivered to the military for several weapons systems, including military aircraft such as the Air Force's C-17 and the Marine Corps' CH-46 helicopter, as well as the Army's Theatre High-Altitude Area Defence (THAAD) missile defense system.
Army Lt. Gen. Patrick J. O'Reilly, the director of the Missile Defense Agency, said counterfeit parts in seven instances cost them about $4 million and they have moved to ensure the authenticity of every part.
"We do not want to be in a position where the reliability of a $12 million THAAD interceptor is destroyed by a $2 part," O'Reilly said.
Officials from Raytheon, L-3 Communications and Boeing said they took the problem of counterfeits seriously and were working to address it.
Levin made it clear that the companies and agencies cooperated with the committee's inquiry.
"We're all on the same side of the battle," he said.
__________________________________________________________________________________________________________________
Gậy Ông đang đập lưng Ông, và sẽ còn đập dài dài.
Đây chẳng phải là một trong những hệ lụy của chuyến đi Tàu lịch sử của Nixon và Kissinger năm 1972 đó hay sao.
Cái kết quả tức thời lúc bấy giờ là nó không những để Miền Nam VN rơi vào tay CS năm 1975 mà đang còn làm bao nhiêu Đồng Minh của thế giới Tự Do mất tin tưởng vào chính sách đối ngoại của Hoa Kỳ cho đến ngày nay. Cái ảnh hưởng của chuyến đi này vào tình trạng kinh tế, xã hội, và quân sự cũng như chính trị chỉ riêng vào Hoa Kỳ như chúng ta đã và đang thấy trong suốt hơn 35 năm qua kể từ ngày 30 tháng tư 1975 thật sâu xa và hiển nhiên. Nếu không có chuyến đi này, miền Nam VN đã không rơi vào tay CS, có thể CS Tàu đã xụp đổ như CS Nga, hàng gỉa đã không lan tràn gây bao thiệt hại kinh tế, và công ăn việc làm cho dân chúng Hoa Kỳ đã không bi thảm như bây giờ và Hoa Kỳ có thể đã không sa lầy ở 2 cuộc chiến ở Iraq và Afghanistan .
Xem ra, chỉ có một
quốc gia duy nhất, đã nhìn thấy cái viễn ảnh không sớm thì muộn lịch sử sẽ lập lại cho chính họ nếu họ không tự cải cách và bớt dựa vào anh đồng minh khổng lồ có tiếng mà không có miếng này thì họ cũng sẽ lâm vào tình trạng bi thảm như Nam VN. Đó là nước Đại Hàn Dân
Quốc láng giềng của chúng ta. Mới ngày nào, họ cũng chỉ là một nước mà :
"...Nếu cách đây 30 năm tổng sản phẩm
quốc nội của Hàn
Quốc chỉ đứng ngang với các nước nghèo ở châu Phi và châu Á thì hiện nay, tổng sản phẩm
quốc nội của Hàn
Quốc xếp thứ 10 trên thế giới. Năm 2005 GDP danh nghĩa của Hàn
Quốc ước đạt khoảng 789 tỉ USD, GDP tính theo sức mua tương đương (PPP) ước đạt khoảng 1.097 tỉ USD. Thu nhập bình quân đầu người tính theo GDP danh nghĩa và theo sức mua tương đương lần lượt là 16.270 USD và 22.620 USD (xếp thứ 33 và 34 thế giới).
Năm 1997, như nhiều nước châu Á khác, Hàn
Quốc bị khủng hoảng kinh tế nặng nề. Để tháo gỡ khó khăn, chính phủ Hàn
Quốc đã phải chấp nhận vay khẩn cấp của Quỹ Tiền tệ
Quốc tế (IMF) 57 tỷ USD với những điều kiện ngặt nghèo, tiến hành cải cách mạnh mẽ, xây dựng nền kinh tế thị trường dân chủ, phá bỏ quyền lực của các tài phiệt, coi trọng các công ty vừa và nhỏ, giảm sự can thiệp của nhà nước, chống cấu kết chính trị - kinh doanh, mặt khác, đã áp dụng chính sách "thắt lưng buộc bụng", huy động
quốc dân quyên góp tiền vàng ủng hộ chính phủ. Kết quả là Hàn
Quốc đã thành công trong việc khắc phục khủng hoảng trong thời gian 3 năm (1998-2000), trả xong nợ của IMF. Dự trữ ngoại tệ đã đạt 133 tỷ USD (tháng 7/2003).
Từ những năm 1970 nhiều công ty lớn của Hàn
Quốc bắt đầu tạo chỗ đứng trên thị trường thế giới. Trong số đó có thể kể tới Samsung, Hyundai hay GM Daewoo...." (theo WIKI)
..."South Korea has a market economy which ranks 14th in the world by nominal GDP and 12th by purchasing power parity (PPP), identifying it as one of the G-20 major economies. It is a high-income developed country and is a member of OECD. South Korea is one of the Asian Tigers, and is the only developed country so far to have been included in the group of Next Eleven countries. South Korea had one of the world's fastest growing economies from the early 1960s to the late 1990s, and South Korea is still one of the fastest growing developed countries in the 2000s, along with Hong Kong, Singapore, and Taiwan, the other three members of Asian Tigers.[72] South Koreans refer to this growth as the Miracle on the Han River.[73] The South Korean economy is heavily dependent on international trade, and in 2010, South Korea was the sixth largest exporter and tenth largest importer in the world.
South Korea hosted the fifth G20 summit in its capital city Seoul, from November 11, 2010 to November 12, 2010. The two-day summit is expected to boost Korea's economy by 31 trillion won, or 4% of Korea's 2010 GDP, in economic effects, and create over 160,000 jobs in Korea. It may also help improve the country's sovereign credit rating.[74]
Despite the South Korean economy's high growth potential and apparent structural stability, South Korea suffers perpetual damage to its credit rating in the stock market due to the belligerence of North Korea in times of deep military crises, which has an adverse effect on the financial markets of the South Korean economy.[75][76] However, renowned financial organizations, such as the International Monetary Fund, also compliment the resilience of the South Korean economy against various economic crises, citing low state debt, and high fiscal reserves that can quickly be mobilized to address any expected financial emergencies.[77] South Korea was one of the few developed countries that were able to avoid a recession during the global financial crisis,[78] and its economic growth rate reached 6.2 percent in 2010 (the fastest growth for eight years after significant growth by 7.2 percent in 2002),[79] a sharp recovery from economic growth rates of 2.3% in 2008 and 0.2% in 2009 when the global financial crisis hit. The unemployment rate in South Korea also remained low in 2009 at 3.6% "... (theo WIKI)
Tran Thien Tuan